onsdag 12 juni 2013

Alfons elva år, denna kväll med minnen och samtal

Har just återvänt hem från Alfons grav i Västra Vram. Det var vid den här tiden på kvällen han föddes. Två gånger har familjen besökt honom idag. Först mitt på dagen då mamma Catarina och pappa Christian planterade en vacker rosenbuske hos honom. Sedan har morbröder, mostrar, vänner, kusiner och andra under dagen varit där med blommor och annat. Jag kom dit vid femtiden med min dotter Catarina och Alfons två systrar Alma och Vera. På plats fanns redan mormor med jordgubbar. Jag hade med mig en kruka med suckulenter från Lissabon, eftersom jag aldrig fick visa Alfons staden fick detta vara en liten symbolisk kruka. Lilla Vera hade just fått besked att hon lider av borrelia, och nog kunde man se det av hennes dystra min. Lykke tog chansen att dagen till ära lära sig cykla utan stödhjul, vilket hon gör hemma hos sin pappa inne i Tollarp.