torsdag 5 oktober 2023

Misslyckandet som livsstil

Sol i dimma, Åhusstranden. Foto: Astrid Nydahl

Allt jag tar i faller sönder. Allt jag säger missförstås eller avvisas. Nej, jag pratar inte om mitt helt privata, det både förstås och innebär stöd.

Men utanför detta hus faller det sönder. Sådant och sådana jag höll högt är plötsligt mina ovänner eller fiender, utan att jag själv ens förstår varför.

I går recenserade jag två nya böcker här i bloggen. Ska det tolkas som passionerade läsningar? Jag erbjöd läsekretsen en pdf-version av min nyskrivna bok. Men förhoppningen är att ett av de förlag som erbjudits ge ut den, också ska nappa.

Men jag har misslyckandet som livsstil sedan den 9 maj. Jag förstår av pressen att många andra människor också har det. Skillnaden är att jag varken skjuter eller knivhugger människor.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill läsa boken som bok, inte som ”dator”. Hoppas och tror att en bok blir till. Ett välkommet, sista(?) tillskott i min relativt stora nydahlsamling.
/Bengt-Erik

Inre exil sa...

Tack, ett besked om den saken bör jag ha om några veckor.