torsdag 26 oktober 2023

Blir jag inte frisk av detta kommer jag inte att bjuda mer motstånd.


Som jag skrev i går står nu sjuksängen här hemma. Det är verkligen inte skäl nog för att börja citera och kommentera den svenska kråkvinkeln.

Det fasansfulla krig som pågår sedan Hamas-massakrerna den 7 oktober har förmodligen inte mer än börjat.

Vad det leder till på lång sikt vet varken fascistiskt influerade, eller ledande israeliska politiker (ledda av den sedan länge kriminellt korrumperade Netanyahu) eller islamofascistiska och jihadistiska palestinier i Hamas, Islamiska Jihad eller Hizbollah.

Ledarskapen är katastrofens motorer. De trimmas i detta nu.

Jag ligger till sängs och följer BBC-sändningarna. De är rätt magra, men det beror ju på att de saknar verkligt tillträde till Gaza.

Sjuksängen står här.

Två veckors penicillin-kur är påbörjad. Den kuren ska komplettera den jag fick intravenöst tre gånger på sjukhuset.

Blir jag inte frisk av detta kommer jag inte att bjuda mer motstånd.

 

***


Natan Sharansky, the former Soviet refusenik and one-time chairman of the Jewish Agency for Israel, asked Alain Finkielkraut, a prominent French-Jewish philosopher, whether “European Judaism has a future in Europe.”

Finkielkraut replied with a question of his own: “Does Europe have a future in Europe?”

Inga kommentarer: