onsdag 11 oktober 2023

Barbariskt, förödande

Kibbutz Be’eri
 

Kibbutz Be’eri

Förra gången, 2014, skrev jag dagbok medan krigen rasade i Gaza och Ukraina (vilket blev denna bok). Jag var oerhört naiv då, trodde inte att det skulle bli värre än så. Det blev det. Putins fullskaliga invasion mot Ukraina, med dagliga bombningar, mördande och förstörelse ner på minsta bynivå pågår. Och massakrerna utförda av de barbariska islamisterna i Hamas blir starten på det mesta förödande kriget sedan 1948 för såväl israeler som palestinier. Vad som än sker dagarna framöver ska vi hålla i minnet vem som startade detta. Hamas som i historieböckerna kommer att förtecknas tillsammans med sådana som nazisterna, fascisterna, falangisterna, kommunisterna, IS och resten av den islamistiska pöbeln.



 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förra gången räknade jag alla döda barnen med namn oavsett sida. Sedan åkte jag iväg och när jag kom hem var de så många att jag gav upp. Men andra i USA hade fortsatt.
Jag är ute och vandrar. Satt på mobilen och i den fanns bara katastrofer.

elina sa...

Missade namn, men du sr nog att räknekommentaren var från mig.

Inre exil sa...

Tack Elina, bra att du förtydligade. God vandring önskar jag dig!