New Street, niqabshopping. Foto: TN |
Under måndagen trodde jag att detta tredje korrektur skulle gå i retur till den grafiske formgivaren redan på morgonen. Men det tog hela måndagen också. Skarp blick, många frågor och omformuleringar ledde fram till ett bra resultat. Sista steget med korrekturet är alltså taget.
Det som nu återstår är ett komplett bokomslag. När jag har det lägger jag ut och visar er i bloggen. Tidtabellen har inte överskridits, tvärtom ser det ut som om boken ska kunna bli färdig för leverans strax före utsatt tid.
Utskicket kommer att göras så här (och uppdelningen i tre steg är enbart gjord därför att det tar tid att packa och ordna så många försändelser, jag har ju varken sekreterare eller lageransvariga, bistra herrar klädda i ljusblå nylonrockar):
1/ Sponsorernas exemplar kommer att skickas ut först. Er insats har varit helt avgörande för projektet.
2/ Dagen därpå skickas de förhandsbetalda köpexemplaren ut, både in- och utrikes. Det innebär att ni som beställt men missat sista inbetalningsdagen 25 september får vänta länge (och förmodligen fram till dess att jag ser era beställningar bekräftade och betalade).
3/ Sedan följer eventuella recensionsexemplar i Sverige. Har inte bestämt mig än. Men en rad danska medier och kollegor finns med på utskickslistan, liksom ett mycket litet antal svenska.
Här en liten text om skulpturen på bokens framsida:
"John McKenna and A4A art for architecture have produced many lifesize statues and portraits over the years in a variety of scales and media within budget and to project timelines. The left panel picture links to the Stourbridge glassblower statue in cast bronze.
"The triumphant stance of the glassblower aimed to celebrate the great history of hands glass blown items throughout the area of Stourbridge in the West Midlands. This work was commissioned by CENTRO for the Stourbridge Town railway station refurbishment. John McKenna produced the sculpture and Steve Field of Dudley Borough Public Art unit designed the railings and blocked paving layout around the scheme.
"This sculpture was originally made in GRP (glasfiber, min anm. TN) against the wishes of the sculptor McKenna but the client insisted on working to the budget. The GRP sculpture was produced but suffered minor vandalism almost immediately after installation. The client relented and acted on the Sculptors previous advice and the artwork was recasting lost wax bronze and positioned on a higher plinth. It is now considered an icon of the area and is appreciated by visitors to the train station as well as the adjacent town bus terminus.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar