fredag 16 juni 2017

I valet och kvalet. Panta rei

Foto: Astrid Nydahl
Inga beslut går att fatta. Allt flyter. Panta rei.

I mellanrummen blir allt som svårast, som om det krävdes starkare krafter än den jag själv kan uppbåda.

Jag hör fåglarna sjunga, det är sant. Men det är också allt. 

I gränslandet mellan klarhet och dårskap finns inte mycket kvar av syre eller argument. Det räcker inte att läsa sig till att det finns tusentals islamister i vårt arma land eller att Ann Heberlein ska kandidera för Moderaterna i nästa riksdagsval. Det räcker inte heller att se hur man räknar döda i London eller att Kaddafis äldste son ska "ena Libyen". 

Jag befinner mig just där allt flyter och omöjliggör nästa steg. Bara några små högtider till, sedan flyr jag hela maskineriet. Det finns kanske både platser och tillstånd som skulle passa mig bättre.

Inga kommentarer: