måndag 7 maj 2012

Natten till idag.

Jodå, här jobbas det på som vanligt, men det är långa arbetspass och jag behöver resa mig ur stolen för att äta och dricka. Men natten till idag gjorde jag något riktigt häftigt. Den fina bryggan i Åhus har nattlig belysning. Jag gick ut på den, fick Östersjöns ljud och vindar emot mig, salta och kalla, och redan efter några minuter frös jag så att jag skakade. Det var två plusgrader och jag hade bara sommarkläder på mig. För att värmas for vi vägen om en nattöppen mack för varm korv och en öl. Utan sådana äventyr skulle jag förmodligen inte orka skriva.

2 kommentarer:

Joakim sa...

Vilket jag är mycket tacksam för att du gör, Thomas! Du är en stor förebild och inspirationskälla för mig. Det är även Stefan Omnia, en man jag mötte i lördags. Klicka på fliken "Stefans STROKERESA 2008" på www.avokonsult.se om du vill veta mer om honom. Stefan och du förenas i ert disciplinerade arbete och ert mod att ta fajten mot samhället. Var och en på sitt sätt, men med samma järnvilja. Tack återigen för att du skriver så flitigt trots den sjukdom du kämpar mot, vars krämpor jag bara kan ana mig till.

Inre exil sa...

Tack ska du ha Joakim!