fredag 25 maj 2012

Märkvärdiga dagar.

Elva dagar tog det. Klockan sex i morse steg jag upp, vandrade genom centrum i Birmingham och satte mig på tåget till flygplatsen. Några timmars väntan där och sedan två timmar i luften. Dryga timmen på Kastrup avlöstes av en smärtfri och skön tågresa till Kristianstad där sista taxin på plats blev vår. Ack, efter så märkvärdiga dagar i West Midlands och i Wales, är det en lättnad att kunna glo ut över de skånska fälten igen. Jag ska glo mig mätt några dagar och fira min näst yngsta dotter som fyller trettio, sedan börjar en intensiv period av skrivande. Jag har dessutom några kilo Birmingham-litteratur med mig hem som ska läsas och sammansmältas med det på platsen erfarna. Tack alla ni som skickat mail och uppmuntran. Nu är det dags för en liten whisky från Wales - första gången, och därför spännande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem igen och stort TACK för dina intressanta och spännande inlägg från vårt grannland i väst! :) GRATTIS till DOTTERN såklart, och med önskan om en fin PINGST till Er alla!

Trolda - =D

Inre exil sa...

Tack kära Trolda! Önskar dig och de dina en fin helg!