söndag 8 januari 2012

Inställt redan nu? Eller senare?

Här - i kväkarnas Woodbrooke - skulle jag bo och arbeta till sommaren, från slutet av juli och framåt. Det går naturligtvis inte. Varför? London-OS börjar den 27 juli och utspelar sig också i Midlands. Miljoner människor från hela världen. Bussar, tåg, hotell, restauranger fulla. Och så jag. Nix. Inte en chans.

Här, i Gandhis rum, skulle
jag bo, som förra gången.

Åka tidigare? Åka senare? Ställa in? The answer my friend, is blowin´in the wind.

2 kommentarer:

Gabrielle Björnstrand sa...

Men Thomas, det finns fler gästrum för författare i England, om inte alldeles i närheten, så dock...kolla med Författarförbundet.
Bästa hälsningar...!
Eller; hyr in dig på ngt Universitet, vid rätt tid på året, det brukade jag göra förr. Mkt trevligt.

Inre exil sa...

Tack Gabrielle, jag har ju platsen på Woodbrooke fixad, men tidpunkten är inte den bästa. Så jag ska börja med att försöka få den tidigare eller senare. Just den platsen är perfekt, eftersom min bok ska berätta om Black Country, d.v.s. B-ham med omgivande städer och byar (det gamla kolgruve- och industri-distriktet). Tack för tipsen ändå!