lördag 14 april 2012

Upprorsmännen tar ut särskild skatt av icke-muslimer.

Så har den mycket gamla, nya tiden anlänt till Syrien. Jizya-skatten har införts av de så kallade upprorsmännen i städer som Homs. Den innebär kort och gott att alla icke-muslimska medborgare måste erlägga en särskild skatt. Gör de inte det, hotas de av misshandel, död eller kidnappning av familjemedlemmar. Det är en realitet.

Länken ovan - som finns också här - går till en större artikel i danska Politiken.
Jag råder alla att läsa den, eftersom denna information inte går att uppbringa från någon svensk nyhetssida. Islamismen är ingen befrielse. Islamismen i salafistisk tappning är ett medeltida, stenhårt system, baserat på Sharia, som endast premierar de "rättrogna". Det finns all anledning att frukta framtiden för alla de människor i Mellanöstern som inte är muslimer. Bara i Syrien beräknas 1,8 miljoner kristna leva. Och vem som är "kristen" avgör förstås dessa framtida härskare, som mördar sig vägen fram till makten. Oss blivande dhimmi-folk emellan: vad vi tycker lär de framtida härskarna inte bry sig om. Och vad syrierna i allmänhet tycker lär vi inte heller få veta. Inför ett hotande vapen kanske man bekänner sig till vilken tro som helst.

3 kommentarer:

Christer sa...

Har ofta hört talas om denna skatt. Dock har jag aldrig sett någon storleksuppgift. Zakat uppgår vanligtvis till mellan 2.5 och 20 %.
Vad gäller för Jizya? Jag har hört siffrorna 5-10 % vilket verkar vara helt ok, med tanke på att man får bra skydd och slipper göra värnplikten.
Det är i alla fall långt under svensk skatt.

anna sa...

Jag hittar inte länken i stycket ovanför.
Skulle du kunna sätta ut den igen.
Skulle gärna vilja läsa den.

JohannaV sa...

Först läser jag om sannfinnländarens förslag om att "märka" minoriteter, sen rullar jag ner till detta inlägg och se signaturen Christers förslag här ovan.

Två tarvliga aprilskämt på en och samma dag?!