söndag 30 oktober 2022

Efterstarr, efterrätt och dagen efter

Här vilar Kafka i Prag. Foto: Mikael Nydahl

Efterstarr är detsamma som besvär med synen efter en starroperation. En sådan gjordes på mitt högra öga 2017. I förra veckan var synen så minimal att jag fick gjort en laserbehandling akut. Men fortfarande dansar svarta flugor framför mig och fortfarande är synen jämförbar med en tät dimma över Östersjön.

Efterrätt fick vi både under fredagen och lördagen. Astrids 75:e födelsedag i torsdags följdes av en fin fredagsfest med lite släkt och vänner, ytterst få det här året eftersom pandemin lärde oss att det lilla formatet i kombination med ödmjukhet skapar bättre stämning runt bordet. Det visade sig stämma. Efterrätten bestod av en ljuvlig, av Astrid bakad chokladtårta.

Dagen efter har jag varit tre dagar nu. Det beror både på vinet och de begränsade krafterna. Vinet kom från Portugal.

Söndag är det och jag ska samla mig inför den nya veckan.

Randy Glasbergen (1957 - 2015) hade en humor som fortsätter skära in i vår tid och brist på kultur.



Inga kommentarer: