söndag 10 september 2023

Döden i Marrakech och det egna livet

Grässtrå droppande i dimma. Foto: Astrid Nydahl
 

Som många livläkare i historien har nu också Putins försvunnit in i dödsriket.

De döda i Marocko hade inget försvar när själva jorden rasade runt dem.

Utan skägget ser jag ut som en främling i spegeln.

Vänners godhet kompenserar för smärtan och plågan. Gränslös är min tacksamhet.

Under dagen ska vi leta upp en försvunnen serie i vårt omfattande cinematek. Ett sådant har man när fiberteknik saknas. Omgivningens alla "nerladdningar" är inte tillgängliga för oss. 

Vår metod är och förblir en dvd-spelare, och inte ens den fungerar som man kunde förvänta sig.

Diskar gör jag för hand. En diskmaskin har aldrig funnits i min värld och kommer aldrig att göra det. 

Min antibiotika är manuell också den, innan jag sväljer den tre gånger om dagen. 

Oläst är denna nya bok, men inte länge till:


 

Inga kommentarer: