tisdag 8 november 2022

"Det blir sämre först. Sedan blir det bättre."

Bild från Joyce Carol Oates/ Edward Elderman

"Det blir sämre först. Sedan blir det bättre." Jag såg att vår nya statsminister formulerade det så. Han har säkert känt efter.

I går blev jag opererad. Nu ser jag - om än darrigt och osäkert - utan glasögon. Men med läsandet och skrivandet är det sämre, eftersom jag ska vänta upp till sex veckor innan jag hos optikerna ska undersökas och kan prova ut nya läsglasögon. Det är speciella glas som krävs. De ska beställas, betalas och så småningom hämtas (att de blir dyra vet jag, ty sådana glas är det). 

Fram till dess lånar jag A:s mycket feminina bensinstations-läsglas. Ser ut som en fjolla med dem. Men som sagt, det som blir sämre först ska bli bättre sedan.

Jag återkommer. Alltid ( i natt drömde jag att jag med fem andra startat en kollektiv blogg där vi publicerade - i sin helhet - intressanta och viktiga politiska artiklar på svenska och engelska).