måndag 31 oktober 2016

Ny läsarservice i bloggen

Strandängen, Bromölla, 30 oktober. Foto: Astrid Nydahl
Idag vill jag annonsera en nyhet för bloggläsarna. Inom kort, förmodligen redan 1 januari 2017, kommer jag att börja med en läsarservice av lite annorlunda sort. Men den kräver aktiv medverkan från er läsares sida. Om ni med ett enkelt mail till mig på adress thomas.nydahl@gmail.com anmäler ert intresse så kommer ni utan kostnad att en gång i månaden få ett brev från mig med e-posten.

Detta månadsbrev kommer att innehålla flera olika komponenter. Som läsare av min blogg kommer du förstås att känna igen dig, både i ton och hållning. Vad kommer då månadsbrevet att innehålla? Det kan vara nya texter, litterära eller politiska, och det kan vara annat av intresse. Jag kommer att förmedla intressanta läsningar från både svenska och utländska tänkare, politiker, författare och andra. Detta sker självklart med länkar till de människor jag citerar och rekommenderar.

Strandängen, Bromölla, 30 oktober. Foto: Astrid Nydahl


Jag vill redan nu säga att det inte kommer att vara ett månadsbrev präglat av politisk monokultur. Det blir alltså inte någon ensidig bevakning av en eller två av tidens avgörande frågor. Min avsikt är att ha både bredd och djup och därför kommer ämnesvalen att präglas av det.

Månadsbrevet kommer också att innehålla erbjudanden om någon eller några av mina böcker, med priser som endast gäller för brevets prenumeranter.

Vill du vara med från början så anmäla dig redan nu. Jag kommer tidigt i höst att opereras och få en knäprotes också i vänster ben. Det ger mig tid till planering av månadsbrevet, som kommer att ha samma namn som bloggen, det vill säga:

 NYDAHLS OCCIDENT


Ser fram emot starten. Hoppas att också ni gör det. Kom ihåg att denna service är helt gratis.

Strandängen, Bromölla, 30 oktober. Foto: Astrid Nydahl