onsdag 15 augusti 2012

Lyckan med läsare

Gudsreklam på New Street. Foto: TN
Sedan i söndags har jag privilegiet att varje dag stiga upp och möta en ny skara läsare i inkorgen - de beställer min kommande bok, eller så tecknar de sig som sponsorer. Det gensvar jag nu får gör att jag påminns om vad det innebär att ha en läsekrets. Den följer mig - tycks det som - i vått och torrt. Läser bloggen. Läser mina böcker. Att Black Country-boken skulle få denna respons kanske jag inte riktigt förväntade mig. Men jag tar tacksamt emot. Varje dag. Idag gör vi bildarbetet. Kanske tillkommer någon liten komplettering i texten. Jag ser nämligen att Helle Merete Brix gjort en intressant intervju med Christopher Hitchens son, Alexander Hitchens, om bland annat islamismen och EDL, kanske måste jag också citera ur den.

Vill du beställa boken, eller teckna dig som sponsor, klicka på glasblåsarbilden i högermarginalen, så får du all information.