lördag 19 februari 2022

Vem utvisas, vem får stanna?

 

Att svensk flyktingpolitik i bästa fall är en tombola, och i sämsta fall en skamlig och beräknande dumhet, det har jag förstått sedan jag på 1980-talet började lägga mig i den.

Sedan islamismen fick fäste och blev en plåga också i Europa har jag frågat mig hur det är möjligt för dessa politisk/religiösa gangsters att i lugn och ro kunnat bygga sina celler och organisera sina mordiska angrepp, inte minst från baser i Sverige. Det går en rak linje från en okunnig "förståelse" till byggandet av IS. Därför hälsar vi också IS-folket välkomna tillbaka till Sverige när de mördat färdigt.

En annan brottslighet har att göra med de stora ekonomiska vinster de kriminella gängen gör. När affärerna hotas skjuter man för att döda. Hur många av dessa män som plågar sin omgivning runt vårt arma land har fått PUT eller rentav medborgarskap?

Nu vill jag bara nämna för er att en kristen assyrisk familj i Huskvarna ska utvisas. De har arbetat och studerat och inte legat samhället till last. Fast anställning och studier smäller inte lika högt som organiserad brottslighet. Samiya Bato, hennes man Abnowel Toma och sonen Yalda ska ut. Var hamnar de? I Irak är det förstås ingen ljus framtid som väntar en kristen familj. Det är ingen nyhet. 

Som kristna, välutbildade människor som står på egna ben kunde de vara till glädje i Sverige. Nej, vi väljer religionsterrorister och skjutglada gangsters istället. Det är en skam!