tisdag 6 augusti 2024

Ortopediska skor och kolliderande mediciner

Foto: Astrid Nydahl
 

Så kom tisdagen med sina tillägg. Efter en smärtsam vilsegång på sjukhuset - jag hamnade i källarens tvättförråd - kom jag äntligen till Ellinor på Ortopedtekniska.

Om en vecka tar hon emot mig igen då resultaten av dagens fotavtryck gjorts till ortopediska inlägg.

Med gårdagens utbrott av rosfeber i ben och fötter blir hela processen mycket smärtsam. Min neurologi-läkare får ge mig råd hur jag ska få på vinterskor på de tjocka, bultade och smärtande fötterna - han i samråd med Ortopedtekniska.

Jag skrev: "Till livet är jag redo att snart säga nej tack." - idag vill jag dock göra korrigering och säga att det smärtsamma livet är jag redo att snart säga nej tack till. Det är ett faktum.

Den kommande veckan har jag ytterligare fem läkartider inbokade på olika kliniker.

Och ett nytt problem fick jag, då Apoteket meddelade att tre av mina mediciner kolliderar! Det förklarar varför två veckors behandling med bredspektra-penicillin inte haft avsedd effekt. Det står mig således upp i halsen.

 


Inga kommentarer: