fredag 10 maj 2024

Ett f.d. arbetsrum. Helghälsning till alla otrogna

 

Inför fredagens tur med saker till vårt nya hem tog jag denna snabbild på mitt f.d. arbetsrum. Här, just vid denna plats, har jag skrivit drygt tjugo böcker under tjugo år. Hundratals reportage, essäer, recensioner och annat till tidningar och tidskrifter dessutom.

Med polyneuropatin avslutades mitt liv hälsomässigt. Med utrymningen av vårt hem avslutades den psykiska livsglädjen och möjligheten, efter den 14 maj är allt förvandlat till mental aska och intellektuell förödelse. 

Krigen rasar vidare. Pogromer tycks vara i sin ordning när de drabbar judar. Dåraktiga ledare bidrar till förstörelsen av det egna, medan bomberna leder till total isolering internationellt. Men inte ens islamister får betala det rätta priset för sitt hat, våld och sin förödelse.

Vi vet alla vad som pågår. När jag begrundar situationen just i dag förbannar jag att något satte igång mitt hjärta på nytt den 9 maj 2023. Ja, ett år sedan är det. 

Shabbat Shalom hälsar jag alla otrogna!

 

Inga kommentarer: