lördag 1 november 2014

Alla helgons dag: vi minns två av våra pågar


Idag är det Alla helgons dag. Vi minns två av våra för tidigt döda. Här ovan Alfons med sin lillasyster Vera. Alfons levde mellan 12 juni 2002 och 2 mars 2007 då den vidriga barncancerformen neuroblastom dödade honom.


Vi minns och sörjer också Tobbe som var en sådan klippa i Alfons liv, inte minst under den svåra sjukdomstiden. Tobbe levde mellan 16 juli 1986 och 10 oktober 2014, då han valde att avsluta sina förfärliga epilepsiplågor.


Med den största tacksamhet och förtvivlan går vi till deras gravar för att minnas. Nu vilar de bredvid varandra.




2 kommentarer:

elina sa...

Min mor, död sedan tre år, som hade upplevt mycket sorg i sitt liv sa något jag vill skicka till dig. Tre år efter min älskade systers för tidiga död sa hon att sorgen fanns kvar, varje dag. men det satt tröstens plåster över det, plåstret som vi alla hade bidragit till genom vårt deltagande.

Det samma önskar jag dig.
elina

Inre exil sa...

Tack Elina, jag tror också att det kan bli så. Vi har mött och möter så mycket fint från både nära och fjärran människor. Tack!