torsdag 17 augusti 2017

Islams soldater igen och igen och igen

23:15 kommer en text: Minst 13 personer dödades i dådet i Barcelona och 100 skadades, meddelar den katalanska polisen vid en presskonferens. Flera har livshotande skador så dödstalet kan stiga.

(Här kan man se en dokumentär från BBC som ger fördjupad kunskap i ämnet, tack Elina)

Barcelona idag.  Vem imorgon? Jag har aldrig tidigare i denna blogg lagt ut attentatsbilder, men jag gör det nu. Det är så här det ser ut när islams soldater slagit till. Varje gång. På varje plats. Det går inte att försköna med några "men..."-argument. Sanningen ser ut så här. Förlåt mig om jag tänker på Orwells bok om Katalonien, den var en hyllning till detta folk. På gågatan i Barcelona är det förstås mest turister, men det är det katalanska folket som ännu en gång utsatts. Islams våld är vår gemensamma fiende. Läs, titta, lär.




2 kommentarer:

Stefan Lundin sa...

Det slår mig att terroristerna riskerar att få med sig några av sina "egna", trogna, alltså, i attackerna. Om vi tar Malmö som exempel så är den risken mycket stor. Men det är kanske av underordnad betydelse för de blint fanatiska.

elina sa...

http://www.bbc.co.uk/news/resources/idt-sh/an_education_in_terror
Intressant eller skrämmande, hur man nu vill tolka nutiden.