söndag 31 mars 2024

Påsklamm, Lennon och William Hope

Foto: Astrid Nydahl


Spelar det någon roll vilken dag i påsk det är? Tja, sista lammiddagen blev det på vårt riktiga gårdslamm.Vi satt och talade om allt som blivit omöjligt.

Astrid har en resa kvar, efter flytten och operationen. Jag har klart och tydligt deklarerat att mitt livs sista resa gick till Manchester och Liverpool 2018. Det är ett faktum. När jag fick se de kvarter där medlemmarna i The Beatles utbildade sig, blev föräldrar och i John Lennons fall också föddes blev jag rörd till tårar. 

Kan ni tänka er att Hope Street är något mycket större än ett gatunamn för musikskolan där de gick? William Hope kan man lära sig mer om här

Han var bankir och inte en av alla slavägare som givit namn åt gator i Liverpool.

Det fick jag lära mig långt senare.

Inga kommentarer: