onsdag 15 oktober 2014

Tobias begravning. Alla är välkomna

Tobias i Dudley Castle, Birmingham 2008, med Astrid, hennes äldsta barnbarn Simon och mig.
Tobias begravning äger rum i Västra Vrams kyrka (Tollarp söder om Kristianstad) nästa fredag klockan 13.00.

Alla - jag betonar alla - är välkomna att delta. Det blir mycket musik, både klassiska svenska psalmer och ny musik av artister som Leonard Cohen och förstås en del Bach. Och det blir en begravning enligt svensk tradition med böner och visdomsord från vår käre vän och komminister, Arne Tegnér, som känner vår familj bättre än de flesta.

Efter begravningen blir det gravöl i Medborgarhuset mitt i Tollarp. Alla är välkomna också dit, barn och vuxna.

Dödsannonsen trycks i Kristianstadsbladet på fredag. Där finns alla uppgifter om hur man ska anmäla sig - för det är nödvändigt - och annan praktisk information. Om någon vill veta mer går det bra att sända mig en rad på adressen thomas.nydahl@gmail.com

Vi har tagit stor hänsyn till Tobias önskemål. Förstås. Vi kände honom väl, både som föräldrar och syskon och syskonbarn.

Tobias har vi för alltid förlorat. Men Tobias lever också för alltid i våra hjärtan och i våra minnen. Ett liv utan Tobias är omöjligt. Därför måste hans minne vårdas särskilt väl. I morse samlades man i Tollarps sporthall, en av hans arbetsplatser. Runt 50 kollegor från C4 Teknik hade kommit ut och tillsammans med skolelever och andra hedrade man hans minne. För mig som pappa är detta en stor glädje att veta. Men jag hade helst varit utan och istället haft kvar min högt älskade son.

Tobias hus, uthus och nybyggda garage med bil från grannen