lördag 7 december 2013

Bokhögar på matbordet, i lådor och vaddkuvert

Ankommen. Mitt i stormen anlände lastbilen igår. Chauffören höll på att flyga med dörren ut i landskapet. Han svor en ramsa och sedan hjälptes vi åt att lasta av pallen. När jag öppnade plastemballaget runt lådorna började både papp och plast flyga utmed bygatan. Jag satt hela eftermiddagen och packade böcker och fram emot kvällen skickade jag iväg några buntar, som bör anlända till mottagarna på måndag.

Halvfärdig är processen. Nu återstår det som ska signeras, till familj och kollegor. Det tar sin tid och jag tänkte använda lördagen till det.

Eftersom jag är barnsligt förtjust i bokhögar kan jag inte motstå frestelsen att lägga ut dessa bilder. Boken blev vacker. Bra tryck, fin färgåtergivning på omslaget. Jag är med andra ord nöjd. Och läsarna får, helt oplanerat och ganska förvånansvärt, en bok före julhelgen.

Någon som är intresserad av boken? Följ översta rutan i högerspalten, så finner du information om hur du ska gå tillväga.