fredag 6 juli 2012

Alma åtta år.

Igår hade jag glädjen att få gratulera mitt barnbarn Alma på hennes åttaårsdag. Verandan i Sätaröd var full av glada och uppspelta små och större barn. Så kom sommarljuset en smula tillbaka till oss alla. Alma har sett sin egen bror dö i cancer, ja hon bokstavligt talat växte upp i hans sjuksäng. Idag är hon en någorlunda befriad människa som växer in i sitt eget, cellospelande liv. En stark och mycket kärleksfull personlighet som jag är lycklig över att få komma allt närmare. Hon ringde mig i förrgår för att försäkra sig om att jag verkligen skulle komma. Hon själv och resten av barnaskaran försvann efter tårtan ut i trädgården där de förenades i vattenlekar.

Alma med sin cello. Bilden från 2011.

8 kommentarer:

annannan sa...

Vad fin hon är. Vet hon om att hennes namn betyder "själ" på portugisiska?

Inre exil sa...

Ja, det vet hon! Och hon är mycket stolt över det. Tack för din kommentar.

Johannav sa...

vilken sötnos! och spela cello kan hon, dessutom!

Inre exil sa...

Ja, hon har i alla fall kommit en bit på väg...

Trolda sa...

Grattis till sötaste Alma!!! =D

Trolda - med Familj! =D

Inre exil sa...

Tack Trolda!

Hanna sa...

Heej, åh, vad söt hon är!
Jag spelar själv cello och det är verkligen jättekul <3 Rätt instrument att välja :D
Spelar hon fortfarande cello? :D :)
Kraam från Hanna <3
www.presentl.blogg.se

Inre exil sa...

Hej Hanna, tack ska du ha, det var rart skrivet av dig. Ja, Alma spelar fortfarande. Hoppas det går bra för dig med!