söndag 19 maj 2013

Söndag, regn, stillhet och frid

Foto: Astrid Nydahl
Vaknade tidigt idag. Ett ljud jag älskar: plaskandet av ett intensivt regn mot gatan utanför mitt sovrumsfönster. Öppnade det och lät det stå på glänt när jag somnade om. Vaknade sedan till en fint sval mellandag. Allt står stilla idag, träden och flaggorna, det är tyst nere i byn och bara koltrasten insisterar på att sjunga. Idag fyller Hugo åtta år, men han lär knappast orka med något kalas. Jag bidar min tid inför den kommande veckan som enligt almanackan är befriande tom. Inga plikter. Bara några småsaker som ska göras och för övrigt sommarläsning.

En rent praktisk sak: ni som beställer reaböcker av mig bör observera att reapriset endast gäller de böcker som finns på reasidan (dit man kommer om man klickar på den översta lilla boxen högst upp i bloggens högerspalt). Du kan också komma till reasidan genom att klicka på denna länk. Övriga böcker som finns i högerspalten och som inte finns på rea-sidan ingår inte i rean. Är du intresserad av dessa övriga titlar så hör av dig, ett lågt pris kan jag alltid komma fram till.

Inga kommentarer: