torsdag 16 maj 2013

Dyster, jag? Jag läser Hemmets Journal!

Inte har jag haft en Hemmets Journal någonsin i mitt eget hem. Mamma och mormor läste den, den har ju funnits sedan 1921. Men dagens nummer har jag köpt. Se själv varför:

Inför USA-resan hade Hugo besök av två kvinnor från Hemmets Journal. Jag hörde att han tyckte om dem. När jag ser bilderna förstår jag att de var proffs och jag tycker att fotografen fångar Hugos väsen bättre än någon annan. Så ser han ut, den livsglade pojken, när inte Alströms syndrom fäller honom. Det är en sann glädje att se reportaget idag.




2 kommentarer:

Filippa sa...

Verkar vara ett finfint reportage om Hugo och hans mamma!

Inre exil sa...

Tack Filippa! Jag är, som du förstår, mycket glad för det här reportaget. På lördag kommer de hem från sitt amerikanska äventyr.