onsdag 6 juni 2012

Röd dag mitt i veckan.


Den här bakgården såg jag varje morgon i Birmingham. Den fungerade bra för väderobservationer. Oftast var himlen just så sommarblå som på bilden.
Ja, det är väl idag man ska vifta med flaggan. Jag avstår. Trots de minst sagt nedslående nyheterna från Finland igår är jag överväldigad av det stöd jag fått från vänner och kollegor där.

Idag ska jag försöka vara uppe hela dagen. Är inte helt återställd men på rätt väg. Jag avskyr den här helgdagen, en röd och därmed postfri dag mitt i veckan är en absurditet. Men jag har lagat en riktig festmåltid på fransyska och den ska avnjutas med ett rött vin i eftermiddag. Så kanske livet återvänder? Ännu fattigare blir jag utan arvodena från Astra Nova. Men jag ska å andra sidan inte köpa något annat än mitt dagliga bröd.

*

Inlägget jag tidigare idag publicerade, med en text av Cosby, visade sig vara fejk. En uppmärksam läsare, Mats, berättade och visade för mig vad han själv skriver på sin hemsida:

"If you got the BOGUS email, it's time to hit DELETE! There's an email floating around - entitled "I'm 76 and tired" - purportedly sent by me. I did not write the email, I did not send the email, I'm not 76, and I don't subscribe to the ugly views expressed in the email. We are coming up to an important anniversary on Sunday, which is a day when we should all come together. Whoever wrote this email is not thinking about our country, or what is important. If you get the email, it's time to hit DELETE."
Jag ber om ursäkt, borde ha kontrollerat detta först.