tisdag 19 mars 2013

Tack till er alla

Jag vill tacka alla som hjälpt till med en slant - en del av er med en mycket stor slant - inför  Hugos Amerikaresa. Det har kommit bidrag från flera olika länder och jag har gripen förmedlat de utländska insättningarna vidare till det spärrade konto som ska öppnas alldeles före resan. Alla ni andra har fört över pengar direkt till det kontot, och jag har fått kontinuerliga rapporter. Senast igår kom det ett kuvert från en läsare i Norge med tungt vägande norska kronor. Hugo själv är på gott humör, trots att man upptäckt nya problem med hans hälsa. Igår kväll ringde han mig och frågade om jag ville hälsa på honom på sjukhuset där han ska vara torsdag-lördag för en öronoperation. Det vill jag förstås, och när jag frågade om det var något särskilt jag skulle ta med mig svarade han: "Ja, Triangelchoklad" - vilket jag direkt tolkade som Toblerone. Det instämde Hugo i, därför att "Toblerone har trianglar i hörnorna". Så mitt i det tunga finns också glädjen. Tack till er alla! Jag kommer att rapportera efterhand. Resan går av stapeln i maj.



Inga kommentarer: