söndag 10 mars 2013

Sista chansen att köpa Black Country-boken


Nu finns det endast 20 (tjugo) exemplar kvar av Black Country-boken. Jag kommer inte att trycka en ny upplaga. Man måste vara nöjd med projektet som började så bra med över fyrtio sponsorer och många förhandsbeställningar. Boken har sedan sålt hela vintern, både till privatpersoner och institutioner. En hel del har det väl gjort att den fått många och genomgående positiva recensioner på nätet i Sverige, Danmark och Norge (de två utskällningarna från en morgon- och en kvällstidning gjorde förstås sitt till, också den som blir ökänd väcker uppenbarligen en nyfikenhet, det kunde jag se dagarna efter respektive recension när försäljningen steg igen).

Istället för att trycka en andra upplaga satsar jag krafterna på höstens bok som nu har den preliminära titeln Islam mellan moskén och makten. Det blir en bok där jag utifrån mina egna erfarenheter av resor i muslimska kulturer resonerar konkret om båda svenska och internationella belysningar av problematiken. Boken kommer också att innehålla ett urval av det viktigaste jag skrivit om islam och islamism de senaste fem åren.

Är du intresserad av Black Country-boken kan du bara skicka mig ett mail: thomas.nydahl@gmail.com

Inga kommentarer: