söndag 31 mars 2013

Gubben gråskägg tackar

Hugo i vintras.
Idag på påskdagen har jag haft Hugo, hans syskon och kusiner här. Det har varit full rulle, om man så säger. Hugo var lite tvär idag men han mjuknade. När han åkte hem kallade han först och sa: "Hej då gamla soptunna", men när jag gick fram för att höra hade han ändrat det till: "Hej då gubben gråskägg". Man blir ju bara glad för sådana öknamn. För bara några dagar sedan kallade han en av sina mostrar för Hönshjärna, så uppfinningsrik är han, där inne i sin egen halvt hemliga värld. Hugo fick idag tillsammans med sina syskon lite respengar från mig. Jag hade sparat ihop var sin slant och växlat in i olika dollarvalörer till dem, som skulle vara bara deras för infall och annat under tiden i Amerika. Hugo har redan bestämt att han ska köpa fler Thomas Tåget-filmer, men jag hoppas han hittar något annat i Boston eller New York. Ebba, äldst i syskonskaran sa: "Kan vi inte ta ett tidigare flyg", uppenbart inspirerad och längtansfull. Jag tycker att det är helt i sin ordning att de drömmer om vad de ska köpa när de för första gången i sina liv kommer ut på en riktig långresa.

Detta skriver jag idag därför att jag fattat ett beslut. Det har kommit in mycket pengar till Hugos resa. Och det bästa sättet för mig att tacka är följande:

Du som satt in pengar direkt på Hugos konto efter att ha läst om hans förestående resa här i min blogg, och du som från utlandet gått vägen genom mig bör den närmaste tiden sända mig ett mail på adress thomas.nydahl@gmail.com för att meddela vilken av följande böcker du vill ha. Jag vill skänka en bok till var och en av er som bidragit den här vägen.

Ni kan välja mellan:









































Alltså, skicka mig ett mail och säg vilken av böckerna du vill ha, så kommer den med posten inom kort. Med stort tack till er alla! Thomas

Inga kommentarer: