måndag 3 december 2012

Van Morrison - Candy Dulfer Live Rockpalast

Jag tar en musikalisk paus ikväll. När man ställs inför en konsert som denna måste man förstås se och höra hela. Jag har sett Van the Man i de mest skilda miljöer, från KB i Malmö i början av 1990-talet (litet, svettigt, trångt) över alltför stor lokal (NEC) i Birmingham där han uppträdde med Bob Dylan 1998 (samma år som den här videon är inspelad) till Göteborgs Konserthus, i en elegant men alltför kort konsert. Den rymmer sannerligen godbitar: 1- Instrumental intro "Chicken", 2- Jackie Wilson said, 3- These dreams of you, 4- Raincheck, 5- Moondance, 6- My funny Valentine, 7- Rough God goes riding, 8- Give me a kiss, 9- That's life, 10- Naked in the jungle, 11- In the afternoon, 12- Satisfied, 13- Georgia on my mind, 14- Call me up in dreamland, 15- Summertime in England, 16- Soldier of fortune (Medley), 17- Have I told you lately. Här nästan två timmar Van Morrison:



2 kommentarer:

Cecilia sa...

Åh, jag avundas dig dina konsertbesök!!
Jag har tyvärr aldrig hört Van Morrisson live. Men en av de bästa konserter jag någonsin "sett", var på dansk TV (?) med just honom - den där han stod med ryggen mot publiken hela tiden, och de "sjöng i duo" med en aningens fördröjning sinsemellan.
Likt "i kyrkan", men lite bättre... ;-)

Cecilia sa...

PS. Hard noice on the highway, är outplån
lig.