måndag 17 december 2012

Tryggare kan ingen vara... Hos barnbarnen i juletid

Dimmigt och slaskigt på Linderödsåsen. Men med värme inomhus.
 
Hela helgen har gått i barnbarnens tecken. Först hade vi två övernattande barn här mellan lördagen och söndagen. När de hämtats av sina föräldrar åkte vi söderut till Sätaröd där vi satte oss till bords med fyra andra. Alma smög sig in under min vinge. Egentligen tycker jag inte att man ska visa bilder på sig själv i bloggen, men jag gör det därför att den här utstrålar just den trygghet och värme vi hade där inne. Tre flickor som mest skrattade och flamsade med kusinen Hannes. Det är inte lätt att vara enda killen i den skaran. Men jag inbillar mig att han innerst inne gillar den uppmärksamhet han får av flickorna. Med oss hem fick vi ett nytt trippelporträtt av flickorna Löv. Att ha dem på väggen är inspiration som fungerar dagligen. Att se oskulden i deras blickar kan vända många mörkerstunder till lite ljusare. Tryggare kan ingen vara... skrev jag. Ja, jag syftade mest på mig själv, för det är så jag känner det i deras sällskap: fyra barnbarn och mina två äldsta döttrar. Ack, så privilegierad man är.