söndag 2 december 2012

Snöpromenad

En bit in på Hammarslundsvägen som leder till Kristianstad. Foto: TN
Ingen plogbil har hunnit hit än, men jag gick i snömodden på vägen som leder till Kristianstad. Nere i kurvan lekte alla familjen Arafats barn i snön, de blir lika lyckliga varje gång den kommer. Ett par snigelfartskörande bilar passerade mig, liksom ettans buss. Jag stannade för ett ögonblick och tog ett par bilder. Tillbaka inne i huset känner jag hur värmen sakta kommer tillbaka i kroppen och från elementet droppar mössa och vantar. Det är en härlig söndag, jag är ensam i huset och har lagt filén i marinad. Kan dagar bli bättre än den här? Jag tror inte det.

6 kommentarer:

Leonardo sa...

Unnar dig så väl en bra söndag! Även här i Småland har vi fått någon cm med snö.

Inre exil sa...

Tack ska du ha!

Hanne H sa...

Findes der noget så fantastiske som den første sne?

Inre exil sa...

Nej Hanne, det finns det inte!

Anonym sa...

Jag glädjs med dig, och känner värmen trots kylan! =D

Kram från Marika :)

Inre exil sa...

Tack kära Marika!