onsdag 15 maj 2024

Jag återuppbygger ett bibliotek

 

Del av biblioteket jag återskapar idag. Jag måste vila med jämna mellanrum, så det går sakta. Och alla kokböcker något skickat hit irriterar mig.

Jag ska snart laga eftermiddagens mat, men upptäcker att stavmixern är kvar i Viby, där också Astrid befinner sig hela dagen.

Jag är glad att jag lyckades få igång routern, så jag har världen vid mina fötter igen.

Hittills har det varit tyst och lugnt i huset, men just i detta ögonblick hör jag de välbekanta, rytmiska dunkandena i luften.

Facebook, vad gör jag med det? Kanske ingenting.

Jag återuppbygger ett bibliotek. 

 

*** 

 

Skrev trots allt på Facebook, följande med samma bild som här i bloggen:

 

På plats nu. Återuppbygger biblioteket, men alla juvelerna saknas. Kanske kommer det mer imorgon, vem vet? Inte jag.
 

Om någon undrar så väljer vi medvetet att ha de bästa dvd-filmerna och serierna i bokhyllan. Vår dvd-samling stod tidigare i ett skåp, där väldigt många rymdes. Det skåpets tid är förbi. Utrymmet här klarar varken vårt litterära bibliotek eller vår filmsamling.

Det mesta finns kvar att flytta, men de goda herrar vi hade bett hjälpa oss i tre dagar avbröt i går, ty de tyckte att här redan fanns för mycket. Först nästa onsdag kommer de tillbaka, och då ska resten av biblioteket hit!

Själv har jag fem sjukhusbesök som väntar. Det börjar med urologi-kliniken och sedan kommer smärtkliniken, båda på Centralsjukhuset här i Kristianstad. Och imorgon bitti kommer de för att mäta och bedöma vilka hjälpmedel jag ska ha (liten, nätt rollator, duschstol med arm- och ryggstöd, med mera). När jag sedan får hjälpmedlen vet jag inte.

 

Inga kommentarer: