fredag 20 maj 2016

Boken utskickad! Flygterror på nytt?

Foto: Astrid Nydahl
Till er som förköpt min nya bok: första utskicket gick iväg på torsdagen, de två-tre följande går iväg fredag, söndag och måndag. Hoppas att ni alla nås av den. Om någon försvinner på vägen hoppas jag få ett mail om det. Det händer inte ofta, men har faktiskt hänt.

Jag fattar mig kort med detta. Mina tankar upptas mest av allt av det nya attentatet mot civilt flyg. Allt pekar på att det egyptiska flygplanet från Paris utsattes för ett attentat. I så fall kan vi konstatera att Frankrike ännu en gång utsatts för Islamiska statens dödskult. Egypten som var hemmabas och destination för planet finns det inte så mycket att säga om. Landet befinner sig i kaos. Och vad som helst kan bäras ombord på ett plan mot lämplig muta. De experter som diskuterat skeendet menar just att en bomb tog ombord i Kairo innan planet flög till Paris för hämtning av nya passagerare.

Nå, det är fredag idag. Jag tar mig till havet med A. och en god vän. Kanske orkar jag återvända hit, men det vet jag inte nu. 

En bok är fullbordad och på väg till sina läsare. Det får vara "dagens dont".

Inga kommentarer: