söndag 22 november 2015

Vinter- och julrea på böcker

I år finns följande böcker att köpa på vinterrean till kraftigt reducerade priser (för alla er som kanske behöver någon bok att ge bort i julgåva). Vill du beställa någon av dem sänder du ett mail till thomas.nydahl@gmail.com


Ökenvandring består av ett antal politiska geografier, städerna som skildras är Bonn, Amsterdam, London, Tripoli, Benghazi, Szczecin, men också svenska orter. Boken innehåller också intervjuer med tre danska författarinnor. Reapris: 70:- inklusive frakt.


Den tysta zonen är en essä om ett liv utanför marknadens och konsumismens hetsjakt: "I nattens svärta är jag ensam i kvarteret. Byn sover, sista tåget har passerat, i grannhusen är det svart i fönstren. Mot rutorna slår regnet. Jag kan summera ännu en dag. Har jag lärt något nytt?" Reapris inklusive frakt: 70:-


Inre frihet, ännu en bok om det solitära livet utanför massornas inflytande. Dagböcker, bloggtexter, anteckningar och därtill allt det som inte kan genrebeskrivas. En uppriktig och naken berättelse om ett liv i det postmoderna Sverige. Reapris inklusive frakt: 80:-


En vinterberättelse från Öland, med mina texter och Astrid Nydahls svartvita fotografier från ett vindpinat och vitt landskap. En miniatyr i ö-livets tecken. Reapris inklusive frakt: 40:-


Detta är min bok om hur islam och moskéerna påverkat och fortsätter påverka våra tidigare sekulära länder. Boken innehåller en rad skildringar av problematiken. Grundfrågan är: ska arabiska diktaturer (som tidigare Kaddafis Libyen, det är därför min bild av honom finns på omslaget) och stenrika muslimska organisationer tillåtas infiltrera det svenska samhället? Frågan kunde inte vara aktuellare just nu, när vi efter massakrerna i Paris också i Sverige jagar IS-soldater som planerat terrordåd i vårt land. Reapris inklusive frakt: 100:-


Min senaste bok i samma genre som Inre frihet. Boken utkom för bara ett år sedan och innehåller anteckningar, dagböcker och andra texter om det fria livet utanför de politiska, religiösa och samhälleliga strukturer som vill förnedra, förtrycka och förhindra mänskligt liv. Reapris inklusive frakt: 150:-



Inga kommentarer: