torsdag 12 november 2015

Gränskontroller? Pyttsan!

Foto: Astrid Nydahl
Give me back the Berlin wall
give me Stalin and St Paul
I've seen the future, brother:
it is murder.
(Leonard Cohen: The Future)

Ja, det infördes alltså gränskontroller. Bra säger vän av ordning och applåderar. Mot det invänder jag: ni tycks inte ens förstå vad som redan skett, vad som ödelagts och förstörts för all framtid. Sverige har allt för länge styrts av en blåögd, av självgodhet överjäst överhet, som trott att allt de satts att utföra är att ruinera den nation de fått förtroendet att styra och leda. Men de varken styr eller leder. Och när allt spricker och faller samman hojtar de på Bryssel och säger att de vill omförhandla! Det är så patetiskt att det mest förtjänar att skrattas åt. Men man ska inte skratta när man ser det man håller kärt förstöras.

Det har länge och välmotiverat talats om hur civilisationer går under. Den senaste veckan har jag fått rader från förtvivlade människor, sådana jag aldrig trodde skulle yttra sig i dessa termer. Nu vaknar människor! Men det är alldeles för sent. Tro inte ett ögonblick att några panikstängda gränser – eller ”gränskontroller” som de kallar det när de uppmanar oss skåningar att ha med oss pass eller id-kort – kommer att förändra någonting. Jo, det kan bli totalt kaos på den danska sidan. Men snart nog blir det fritt fram igen. Och den islamiserade svenska nationen fortsätter sin vandring mot avgrunden. Arabiskt judehat och allmänmuslimskt förakt för allt det Sverige står för blir barnbarnens verklighet och vardag. Jag ryser inte längre. Jag förvånas över ingenting. Det enda jag gör är att känna ett stigande förakt.

Och man kan avsluta med ett längre citat från samma Cohen-text (och det gör jag för att hans svartsyn stämmer så oerhört bra in på situationen just nu och på det absolut omöjliga att förändra den, ”it´s over, it ain´t going any further”, och att de politiker och intellektuella som vill övertyga mig om motsatsen alltmer framstår som lallande idioter, oförmögna att ens analysera det som finns framför näsan på dem):

You don't know me from the wind
you never will, you never did
I'm the little jew
who wrote the Bible
I've seen the nations rise and fall
I've heard their stories, heard them all
but love's the only engine of survival
Your servant here, he has been told
to say it clear, to say it cold:
It's over, it ain't going
any further
And now the wheels of heaven stop
you feel the devil's riding crop
Get ready for the future:
it is murder




Inga kommentarer: