fredag 1 januari 2016

Vi köper oss ett nytt år

Oxford Street, julen 2015. Foto: Astrid Nydahl
Ja, det är ett nytt år, men ingenting är nytt. Mänskligheten strävar på: nya varor in, halvgamla ut. Konsumismen är vår tids evangelium. Nu har jag sett det med egna ögon - också i London. 


Regent Street, julen 2015. Foto: Astrid Nydahl
Pressen förkunnade resultatet: mer än något år tidigare. Trots ösregn och fattigdom: mer än någonsin. Jag satte mig vid en papperskorg och frågade mig vilka sambanden är mellan konsumismen och anorexin. 2016 nu. Alltid samma sak, ingenting är nytt. 


Oxford Street, julen 2015. Foto: Astrid Nydahl


2 kommentarer:

elina sa...

Gott Nytt Bloggår! Här shoppas ingenting idag, bara bröd.

Anonym sa...

Jag shoppar inte utan köper det som ej går att undvara för ett fungerande liv.