När jag idag blir 73 hade jag helst velat komma ner till havet med rollatorn, som jag gjorde när jag skrivits ut från hjärtkliniken. Men det blir inget av med den saken. Hettan hindrar mig att ens beställa färdtjänst.
Att åldras sjuk är att tvinga sig själv till en särskild och hårdare regim.
Tanken äcklar mig: alla dessa anhöriga som inte ens erbjuder sin hjälp. Alla dessa vänner som aldrig har minsta lilla tid.
Jag har fått hem en flaska bubbel i alla fall. Och jag har allt som krävs för att göra denna räkröra.
Då får man ändå vara nöjd. En bit på vägen.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar