tisdag 23 februari 2016

Flickor, flätor och annat

Idag har jag umgåtts med tre av mina barnbarn och deras mamma. Vi började med att ta oss till Strandängen vid Ivösjön i Bromölla. Kaffe, varm choklad och smörgåsar i bagaget. Vi stod emot den kraftiga och mycket kalla vinden i tio minuter, sedan återvände vi hem. Här blev det våffelfest. Och efter maten satt vi tillsammans vid min dator och tittade på foton. Det som skedde i min nacke hade jag ingen överblick på. Först efteråt förstod jag att de flätat mitt vinterhår. Så det var ju självklart att dokumentera innan jag ska byta om till sommarskrud, med kort hår och ännu kortare skägg.

Här fryser vi vid Ivösjön, Alma, Vera, Lykke och jag. Foto: Astrid Nydahl


Dagens andra höjdpunkt var att jag blev intervjuad, omfattande och fördjupande, av Mikael Jalving om Malmöboken. Artikeln kommer i Jyllands Posten på lördag. Min bok väckte inte minsta intresse i någon av de tre Malmötidningarna. Men en dansk tidning nappar. Man kan bara ödmjukt säga tack. Återkommer till helgen med materialet.


1 kommentar:

Marie sa...

Det verkar vara en omtyckt morfar :D