måndag 24 januari 2022

Bildbevisen. Reseminnena, sjukdomarna och det förflutnas bilder

Teckning av Anne-Marie Berglund
 

Att bläddra bland det förflutnas bilder är både fascinerande och kusligt. Den egna förändringen är rent fysiskt påtaglig. Rödhårig, jag!?

I och med i dag börjar det nya årets sjukhusbesök. Det första blir på ortopeden i Hässleholm där jag ska undersökas för ACNES, (Anterior Cutan Nerve Entrapment Syndrome) inför senare operation. Jag får samma läkare som opererade in knäproteser, så det känns tryggt.

Nuet och förflutenheten mår bäst av att i stor utsträckning flyta samman. För mig innebär det konkret att jag kan njuta av alla fina resor förr om åren, eftersom någon sådan rimligen inte kommer att företas igen. Jag är i Danmark, Finland, Tyskland, Frankrike, Portugal, Albanien, Holland, Libyen, Israel, Palestina och framför allt England och Wales samtidigt! Bildbevisen finns. Liksom minnena.